top of page
Skribentens bildNordic Milsim

Spelupplägg Räddningsskolan 20/8



Evenemangsinfo

TIDER:

08:00-09:00 Incheckning OBS: Vi släpper inte in några spelare efter att Check-in stängt

09:20-09:45 Genomgång

10:00-15:30 Spel

15:40-16:00 Debreif



Detta behöver du ha gjort innan spelet OBLIGATORISKT

  • Anmälan: Tryck här (Här kan du även se praktisk information, pris tider etc.)

  • Läs igenom våra regler regler (Vi kommer fråga er om regler vid check-in):

  • Ta med dig en röd och en blå armbindel (oavsett om du har fått en lagplacering)

  • Ta med dig en vit gasbinda/linda, minimistorlek 8x400cm

  • Ta med dig träffduk

  • Ladda ner appen Telegram (behövs för kommunikation inom laget och ta del av uppdrag)

  • Ta med dig något att förvara vatten i

  • Ta med dig mat, vi har till försäljning (ingen paus för lunch, vi äter i fält under spel och dina kamrater har inte råd med att du försvinner en timme)

  • Säkerställ att all din utrustning fungerar

VIKTIGT: Kom i tid, vi kommer INTE släppa in spelare efter 09:00 då check-in stänger





Medic

  • Alla spelare kan heala en lagkamrat 1 gång!

  • Blir du träffad första gången efter att ha lämnat respawn så har du möjlighet att bli healad av alla spelare.

  • Dedikerade sjukvårdare kan heala spelare som redan har en vit sjukvårdsbindel fastknuten, ytterligare en gång. Detta görs med en GUL bindel.

  • Heal görs genom att en kamrat lindar hela din sjukvårdsbindel (8x400cm) runt din arm.

  • Blir du träffad en tredje gång (när du har din vita och gula bindel lindad & knuten runt armen) så kan du inte längre bli healad och måste återvända till re-spawn, därefter kan du bli healad på nytt.

  • Dedikerade sjukvårdare måste ha en symbol (patch eller bindel) som visare att den är en sjukvårdare. (Korssymbol)

  • MAX 5st dedikerade sjukvårdare är tillåtet per sida.

  • Gula sjukvårdsbindlar tillhandahålls av arrangör i begränsat antal. Det är tillåtet för deltagare att ta med egna gula bindlar.

Medic-process

  • Du blir träffad- skrik träff klart och tydlig. Den som sköt dig ska veta att du blivit träffad!

  • Ta på dig dathrag/träffduk.

  • Du ropar efter sjukvårdare/medic

  • En kamrat kommer fram och tar din sjukvårdsbindel ifrån dig.

  • Ta av dig deathrag, du är nu en måltavla återigen (även under tiden din kamrat lindar bindeln)

  • När hela bindeln är lindad runt din arm och säkrad med en knut så är du tillbaka i striden igen

  • Inte mer än 20cm av bindel får hänga löst.

Medicbindlar ska vara minst 8x400cm, utan dessa så kan du inte bli healad. Ta med en egen eller köp en personlig av oss för 20kr



LEGEND (teckenförklaring karta)

  • Grön streckat område: Safezone, skyddsglasögon ska fortfarande bäras men inget skjutande av vapen.

  • OBS: Södra safezone är ej i bruk och omfattas inte av några restirktioner!

  • Blå kvadrat med text RS: Blå main respawn

  • Röd kvadrat med text RS:: Röd main respawn

  • Orange/gul kvadrat med svart siffra: Domination point (DP)

  • Röd siffra: UPK punkt

  • Vitt streck: Höjdkurva

  • Orange område mellan G-E 4-5: Beträd ej!

  • Orange cirkel (F 8-9, G 8-9): Används ej, inga begränsningar!


Karta tilldelas vid Check-in (ta gärna med egen plastficka)


Main mission

Domination point (DP)

  • På kartan finns det 4 DP utmarkerade, dessa är strategiskt viktiga punkter för att ta kontroll över området. På dessa punkter ligger det en låda. Ta över punkten genom att trycka på knappen med din lagfärg, för att ge ditt lag poäng och kontroll över området. 1 minut= 1 poäng


  • Punkterna kommer att stängas vid angivna klockslag, den som kontrollerar punkten vid nedstängning tilldelas 100 extra poäng + att platsen blir en permanent respawn-punkt för ditt lag.


Stängning


DP 1 - 11:30


DP 2 - 13:00


DP 3 - 14:00


DP 4 - 15:30


Side missions

  • Under spelet kommer uppdrag att tilldelas ifrån spelledning.

  • Varje uppdrag är värt 300p vid godkänt genomförande (lika mycket som att hålla en punkt i 5h)

  • Uppdrag kan genomföras på områden som inte täcks av spelkartan.

  • Uppdragen påverkar spelet gång mer än bara poäng vid genomförandet. Lyckade uppdrag kan ge det egna laget strategiska fördelar och mer vapenkraft vidare in i spelet.

  • Uppdragen kommer att delas ut via appen ”Telegram”, ni får kanal vid incheck.




Respawn

Main respawn: Direkt- ta dig till platsen, när du nått denna så kan du återgå till striden direkt.

Kontrollpunkt stängd av ditt lag: Var 15e minut, du kan respawna på denna plats varje gång klockan visar XX:00, XX:15, XX:30, XX45.

Mobil respawn: Var 15e minut. OBS: Inte tillåtet att respawna om det är fiender 60m eller närmare (kan du skjuta på dom ifrån respawn så får du inte respawna)


Mobil respawn

Varje lag kommer att tilldelas en mobil respawn att sätta upp.

Mobil respawn kan endast sättas upp på given order via telegram.


Process:

  • Order motas

  • Ta er till platsen

  • Meddela via telegram att mobil respawn är på UPK: X och redo att byggas

  • Ni får godkännande av spelledning

  • Ni bygger mobil respawn

  • Ni meddelar att respawn byggd via telegram

  • Mobil respawn kan nu användas för alla i ditt lag

För godkänt byggande av mobil respawn så tilldelas laget 15p


Poäng för byggande av mobil respawn tilldelas endast första gången den sätts upp samt om det sätts upp på nytt efter att ha blivit eliminerad. Laget får alltså inte nya poäng om respawn bara byter plats utan att ha blivit eliminerad av motståndaren, men det är tillåtet att byta plats på mobil respawn utan att motståndaren lyckats eliminera den.


Eliminering av mobil respawn

Mobil respawn kan elimineras av motståndare. För att eliminera motståndarens mobila respawn så gör följande.

  • Deaktivera lamppucken

  • Meddela via telegram att motståndares mobila respawn är eliminerad. Meddelandet ska innehålla följande: Plats (UPK) samt bild på deaktiverad lampa.

Lag som eliminerar motståndares mobila respawn tilldelas 100p


Har ditt lags mobila respawn eliminerats så behöver den hämtas och tas till egen main respawn innan den kan tas ut igen och användas på nytt. Detta kan göras av utslagna spelare (med träffduk).


Radiokanaler


BLÅ


PMR

• Kanal 1 – 446,00625 MHz.

• Kanal 2 – 446,01875 MHz.

• Kanal 3 – 446,03125 MHz.

• Kanal 4 – 446,04375 MHz.

• Kanal 5 – 446,05625 MHz.

• Kanal 6 – 446,06875 MHz.

• Kanal 7 – 446,08125 MHz.

• Kanal 8 – 446,09375 MHz.


JAKT

• Jakt 1 – 155.425

• Jakt 2 – 155.475

• Jakt 3 – 155.500


RÖD


PMR

• Kanal 9 – 446,10625 MHz.

• Kanal 10 – 446,11875 MHz.

• Kanal 11 – 446,13125 MHz.

• Kanal 12 – 446,14375 MHz.

• Kanal 13 – 446,15625 MHz.

• Kanal 14 – 446,16875 MHz.

• Kanal 15 – 446,18125 MHz.



JAKT

• Jakt 4 – 155.525

• Jakt 5 – 156.000

• Jakt 6 – 155.400

• Jakt 7 – 155.450



SPELLEDNING

Tel. 0708780439

PMR

• Kanal 16 – 446,19375







278 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page